Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym?

Wszyscy właściciele sklepów internetowych stale chcą zwiększać swoją sprzedaż. To zupełnie naturalne, jednak wbrew pozorom zwiększenie konwersji na pierwszy rzut ona nie jest takie proste. W rzeczywistości sytuacja wygląda całkowicie inaczej, a jedynie kilka trafnych ruchów może znacząco zwiększyć sprzedaż. O czym mowa?

Doszlifowanie sklepu internetowego

Na samym początku warto zacząć od podstaw. W związku z tym powinniśmy dopasować nasz sklep elektroniczny do wymagań konsumentów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to popełniamy wielki błąd. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby bardzo szybko go naprawić. Na co należy zwrócić uwagę?

  • Grafika. Powinna być przejrzysta oraz przyjazna klientowi, w przeciwnym razie tak szybko, jak trafi na naszą stronę, tak szybko z niej wyjdzie, a tego nie chce nikt z nas;
  • Responsywność. W dobie smartfonów każdy sklep powinien dopasowywać się do tabletów czy smartfonów;
  • Zasady User Experience. Nasza witryna powinna pomagać klientowi w zakupach, to znaczy produkty muszą być dokładnie posegregowane, a wyszukiwarka powinna udzielać konsumentom stosownych podpowiedzi;
  • Szybkość działania. Każdy z nas wie, jak uciążliwe jest korzystanie ze sklepu, który nie działa zbyt dobrze, dlatego, jeśli nasz funkcjonuje właśnie w ten sposób, należy to jak najszybciej zmienić;
  • Metody wysyłki. Paczkomaty, Poczta Polska czy też firma kurierska to absolutna podstawa, które po prostu nie może zabraknąć  w naszym sklepie;
  • Płatności. Wiele możliwości opłacania zamówienia to komfort, który docenia wiele klientów, dlatego warto o niego zadbać.

Jak widać, na samym starcie warto przyjrzeć się kilku istotnym aspektom. Jeśli nasz sklep może pochwalić się wyżej wymienionymi rzeczami, to śmiało możemy przejść dalej.

Proces składania zamówień

Uproszczenie procesu zamawiania produktów to niezwykle ważna rzecz. O czym mowa? Należy zadbać o to, aby nasz koszyk nie składał się z więcej niż czterech dokładnie ponumerowanych etapów. Dzięki takiemu działaniu nasi klienci będą czuli się bezpiecznie oraz pewnie. Co więcej, powinniśmy prosić konsumenta, o podanie tylko i wyłącznie koniecznych danych do wysyłki. Polscy internauci w dalszym ciągu są nieufni w stosunku do elektronicznych sprzedawców, dlatego nie możemy ich zmuszać, do podawania wielu informacji.

Wideo

Dodanie wideo na naszej stronie internetowej znacząco zwiększy konwersję. Aktualnie cała masa osób robi zakupy w internecie. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą wygody. Jednak dlaczego pozostali w dalszym ciągu nie decydują się na zakupy online. Przede wszystkim dlatego, że nie są w stanie zobaczyć wybranego przez siebie produkty na żywo. Jego prezentacja za pomocą wideo sprawi, że klienci zyskają do nas wiele zaufania. Co więcej, dzięki materiałom wideo jesteśmy w stanie ukazać historię naszej firmy, czy też proces tworzenia produktów, jakie oferujemy naszym klientom. 

Sprzedaż wiązana

Sprzedaż wiązana to działanie, które natychmiastowo zwiększy nasze wyniki sprzedażowe. Do wyboru mamy aż dwie skuteczne techniki. Pierwsza z nich, czyli tak zwany cross-selling polega na oferowanie klientowi produktów, które są swoistego rodzaju uzupełnieniem do zakupionego przez niego produktu. Może to być pasta do butów, czy też szkło ochronne na smartfon. Drugi sposób, czyli up-selling pozwala nam na sprzedaż droższych produktów. W trakcie zakupów przeprowadzanych przez klienta możemy oferować my nieco droższe produkty, jednak charakteryzujące się lepszymi parametrami. Czy musimy wybrać jedną z dwóch metod? Oczywiście, że nie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy korzystali z obu w tym samym czasie.

Reklama

Nie ma co się oszukiwać, reklama jest, była i zawsze będzie dźwignią handlu. Sklepów elektronicznych nie brakuje, dlatego należy robić wszystko, aby konsumenci trafiali właśnie do nas. Jak tego dokonać? Sposobów jest naprawdę wiele, możemy prowadzić kampanie w wybranych wyszukiwarkach czy na portalach społecznościowych, dbać o pozycjonowanie naszej witryny, czy pisać bloga o naszym sklepie. Nie możemy jednak zapomnieć, że marketing powinien zawsze być dopasowany do grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie nic z niego nie wyjdzie, a my stracimy czas oraz pieniądze. Warto również wspomnieć, że cały proces powinien zostać dobrze przemyślany, gdyż jeśli tego nie zrobimy, to, zamiast zbudować renomę naszej marki, to stracimy dotychczasową. 

Jak widać, sposobów na zwiększenie sprzedaży w internecie jest naprawdę wiele. Jedyne czego potrzebujemy to zaangażowania, a efekty z pewnością wkrótce się pojawią.