Co to jest i na czym polega dropshipping?

Koszty związane z prowadzeniem magazynu i wysyłką towaru do klienta z całą pewnością nie należą do niskich i pochłaniają sporą część firmowego budżetu. Można jednak je zredukować, decydując się na model sprzedaży dropshipping. Wówczas pojawia się znacznie więcej możliwości, jeśli chodzi o sposoby magazynowania i wysyłania produktów do klientów. Czym zatem jest i na czym polega dropshipping?

Co to jest dropshipping?

Tajemniczo brzmiący dropshipping jest jednym z modeli sprzedaży, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców posiadających e-sklepy. Dzięki niemu możliwe jest prowadzenie sklepu internetowego bez posiadania własnego magazynu wraz z przeniesieniem procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na dostawcę (hurtownię czy też producenta). Towar w sklepie internetowym jest zatem tylko wirtualnie, a więc nie musi on zajmować się realizacją zamówień. Obowiązek ten spoczywa na dostawcy, do którego wysłane są zamówienia składane przez klientów za pośrednictwem e-sklepu. Z całą pewnością jest to spora oszczędność czasu i pieniędzy oraz duża wygoda dla przedsiębiorcy. Nie trzeba przejmować się tym, co zrobić z niesprzedanym towarem ani też sprowadzać go na własną rękę. Jest to świetne rozwiązanie dla nowopowstałych sklepów z ograniczonym budżetem na start oraz małych dla e-sklepów, które pragną ograniczyć zbędne koszty do minimum. Otwarcie sklepu online staje się możliwe bez konieczności zamrażania gotówki w produktach. Nie trzeba także zajmować się logistyką magazynu, co sprawia, że takie e-biznes można prowadzić w dowolnym miejscu i to nawet w pojedynkę. Wystarczy posiadać dostęp do Internetu. Paragon czy fakturę wystawioną przez sklep można dostarczyć klientowi w paczce, po wcześniejszym ustaleniu tego z hurtownią lub nawet elektronicznie. Obsługą posprzedażową również zajmuje się sklep internetowy, ale wiele hurtowni dropshippingowych oferuje pomoc w kwestii zwrotów i reklamacji produktów.

Zintegruj swój e-sklep z hurtowniami

Integracje z hurtowniami dropshippingowymi to możliwość automatycznego pobierania i wstawiania do swojego e-sklepu wszystkich danych produktów z wybranych hurtowni w postaci zdjęć, opisów, cen, stanów magazynowych czy parametrów. Możliwe jest także powiązanie katergoli produktów z hurtowni i sklepu, wprowadzenie osobnych marż na kategorie i na producentów oraz marży głównej. Dostępne są również funkcje w postaci priorytetów i reguł marż oraz wyboru form i reguł dostaw. Aktualizować można zarówno wszystkie kategorie produktów, jak również tylko te wybrane. Częstotliwość aktualizacji można także samodzielnie ustawić. To samo dotyczy parametrów integracji dla każdej hurtowni. Tak naprawdę to wszystkie ustawienia można dostosować do każdej hurtowni osobno.

There are currently no comments.